Ruilen en retourneren - ProntoXL

Ruilen en retourneren


Retourneren of omruilen

Als je het artikel om welke reden dan ook niet wilt afnemen, heb je het recht het artikel binnen veertien (14) dagen na aflevering te retourneren en de overeenkomst te ontbinden.
Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel onbeschadigd en ongebruikt is en de oorspronkelijke verpakking en de eventuele plastic verzegeling eveneens onbeschadigd zijn.
Dit geldt natuurlijk ook voor niet correcte levering of ontvangen beschadigde artikel(en).
Je kunt een artikel beoordelen zoals je dat in een winkel ook zou doen, je kunt het artikel wel passen maar niet aanhouden.
Artikelen niet zelf retour sturen maar vooraf graag contact met de klantenservice opnemen met vermelding van je ordernummer, geef dan of je een artikel wilt terug sturen of omruilen, vermeld dan wel het nieuwe model en/of maat erbij. De helpdesk zal je dan informeren over de te volgen procedure.
Producten die niet geretourneerd kunnen worden zijn:
  1. Bedrukte artikelen
  2. Artikelen waarvan de labels verwijderd zijn
  3. Die gewassen zijn
  4. Die langere tijd gedragen zijn dan alleen even passen
  5. Producten die gepast zijn met een slechte persoonlijke hygiëne zodat er geuren/huid e.d. in het product blijven hangen.
Schoenen - kleding passen
Je kunt het product passen zoals u dat in een winkel ook zou doen.
Gebruik schone onderkleding of sokken voor een goede persoonlijke hygiëne.
Voor het rondlopen in huis raden wij een zachte ondergrond aan zoals een tapijt.
Verwijder niet de labels die in of op het product zitten totdat je zeker bent dat je het product wilt behouden.
Verzendkosten
Koopt u een product van ons en besluit u binnen 14 dagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen. U krijgt de bezorgkosten terug als u deze al betaald heeft.
Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de terugzending. Daarom is het verstandig om te vragen naar een 'bericht van ontvangst' als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het postkantoor of de koeriersdienst.
Er zijn verschillende manieren om uw product terug te sturen. Heeft uw product een grote waarde? Dan kunt u het bijvoorbeeld ook verzekerd terugsturen. Vraag bij het postkantoor of koerierdienst wat de kosten hiervoor zijn.