+31(0)40-2870003 Collse Heide 28A 5674VN NL

ProntoXL

Klantenservice | Bestellen | Klantaccount
Voor het bestellen bij ProntoXL heeft u klant account nodig. Bij een eerste bestelling wordt dit klant account automatisch voor u aangemaakt met het email adres dat u gebruikt, het wachtwoord met uw email adres wordt dan automatisch toegestuurd. In de tussentijd kunt dan uw bestelling afronden. U kunt later de inlog gegevens veranderen in uw klantaccount bij “account onderhoud”.

Klantenservice | Bestellen | Wachtwoord - Gebruikersnaam vergeten
U kunt dan aan de rechterzijde op onze webshop bij “wachtwoord vergeten of gebruikersnaam vergeten”uw email adres invullen. Er zal een email naar uw e-mailadres worden verzonden. Na ontvangst van deze email, kunt u een nieuw wachtwoord voor uw account kiezen. Mocht u het niet lukken om in te loggen via bovenstaande mogelijkheden kunt u ook contact met ons opnemen. Wij zijn er om u te helpen. Ga altijd zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Het account bij ProntoXL is strikt persoonlijk, geef nooit uw gebruikersnaam en wachtwoord aan iemand anders. ProntoXL vraagt nooit naar persoonsgebonden gegevens als gebruikersnaam, of wachtwoord. Niet in een e-mail en niet per telefoon. Ga altijd vertrouwelijk om met deze gegevens.

Klantenservice | Bestellen | Kortingscode
Als u een kortingcode heeft kunt u deze invullen nadat er een product in het mandje zit. Het is verstandig de code te kopiëren en te plakken zodat u geen vergissingen maakt met bijvoorbeeld hoofdletters of spaties. Daarna drukt u op de knop “Verzend”. U ziet daarna het nieuwe bedrag met korting op uw scherm verschijnen. Als de bestelling is afgerond kunt u de kortingscode niet meer invullen, zorg daarom dat u deze invult voordat u de bestelling gaat afronden.

Klantenservice | Bestellen | Prijzen
Alle genoemde prijzen op de webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Het minimale orderbedrag is 20 euro.

Klantenservice | Verzending | Verzending
De verzending binnen Nederland zal worden verzorgd door PostNL. Wij verzenden alleen met handtekening ontvangst en alleen op het adres wat wordt aangegeven op uw order als verzendadres. Het is dan ook niet mogelijk om het pakket bij de buren te laten bezorgen als dit adres is niet is aangegeven als aflever adres. PostNL beschikt over een tracking systeem op zijn homepage. Met de overdracht van uw bestelling aan de PostNL, krijgt u van ons een e-mail met uw tracking nummer en link naar de track and tracé pagina van PostNL (doorgaans kunt u deze e-mail verwachten op werkdagen tussen 22.00 en 24.00 uur, deze link in uw e-mail werkt dan meestal rond 22.00 uur). Zo kunt u dus altijd kijken naar de actuele status van uw verzonden bestelling. PostNL levert op werkdagen van maandag t/m zaterdag.

Klantenservice | Verzending | Niet thuis
Na de eerste bestelpoging kunt U op www.postnl.nl een eigen aflevervoorkeuren doorgeven voor de tweede bestelpoging.
Voert u geen wijziging door? Dan wordt de zending, volgens onze standaardprocedure, de eerstvolgende werkdag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het huidige adres.


Klantenservice | Verzending | Verzending niet ontvangen
Is het pakket na enkele dagen nog steeds niet bij u afgeleverd? Dan verzoeken wij u in dit geval contact met ons op te nemen met onze klantenservice zodat we uw pakket opnieuw kunnen opsporen. Vraag eerst na bij uw huisgenoten of buren of het pakket eventueel daar in ontvangst is genomen. Wij zullen dan de handtekening bij onze vervoerder PostNL opvragen en aan u tonen. Mocht u deze niet herkennen zullen wij onze vervoerder PostNL een onderzoek laten opstarten. Dit onderzoek kan 7 tot 14 werkdagen duren. In die tussentijd kunnen wij geen actie omtrent u levering ondernemen.

Klantenservice | Verzending | Verzendtijd
(hier de link van de verzend content die ook op de product fly page wordt gebruikt) deze content kun je dan op deze pagina plaatsen

Klantenservice | Verzending | Verzendkosten
(hier de link van de verzend content die ook op de product fly page wordt gebruikt) deze content kun je dan op deze pagina plaatsen

Klantenservice | Verzending | Betalen
Op al onze betaal mogelijkheden betaald u geen extra kosten op het moment als u bij ons afrekent. Op kosten van het gebruik van een Creditkaart, bank-, Klarna- rekening heeft ProntoXL geen invloed, neem daarom contact op met uw Credit card maatschappij, bank e.d. Als u Klarna account gebruikt wordt er wel rente in rekening gebracht als u besluit het aankoop bedrag in termijnen wordt betaald, kijk dit na in de overeenkomst die u aangaat met Klarna.
Voor Credit Card, IDEAL, betalingen gebruiken wij de internetkassa van Ingenico. De transacties die worden verricht op ProntoXL, worden beveiligd door het betaalsysteem Ingenico (www.ingenico.com). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
Ingenico is een technische dienstverlener en neemt geen betwistingen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met ProntoXL en/of uw bank worden geregeld.
• Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Als internetbank gebruiker kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
• Bij ons kunt u gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. We doen dit versleuteld via de SSL- methode via Ingenico en EMS. Wij accepteren MasterCard, Visa en Maestro.
• Als u met Klarna Factuur betaalt, winkelt u veilig en eenvoudig. U hoeft nooit uw kaartgegevens in te vullen en betaalt altijd pas nadat uw aankopen zijn thuisbezorgd.
• Vooruitbetaling via bank/giro, met deze betaalmethode dient u zelf het bedrag aan ons over te maken. U bestelling wordt pas verwerkt als het bedrag bij ons is bijgeschreven. Dit houd is dat de verwerking hiervan een aantal werkdagen in beslag kan nemen en het product in de tussentijd is uitverkocht. Bij deze gekozen betaalwijze worden geen acceptgiro kaarten verstuurd.

Klantenservice | Verzending | Retourneren
Als je het artikel om welke reden dan ook niet wilt afnemen, heb je het recht het artikel binnen veertien (14) dagen na aflevering te retourneren en de overeenkomst te ontbinden.
Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel onbeschadigd en ongebruikt is en de oorspronkelijke verpakking en de eventuele plastic verzegeling eveneens onbeschadigd zijn.
Dit geldt natuurlijk ook voor niet correcte levering of ontvangen beschadigde artikel(en).
Je kunt een artikel beoordelen zoals je dat in een winkel ook zou doen, je kunt het artikel wel passen maar niet aanhouden.

Artikelen niet zelf retour sturen maar vooraf graag contact opnemen met vermelding van je ordernummer, geef dan of je een artikel wilt terug sturen of omruilen, vermeld dan wel het nieuwe model en/of maat erbij.
De helpdesk van ProntoXL zal je dan informeren over de te volgen procedure.
Producten die niet geretourneerd kunnen worden zijn:
1. Bedrukte artikelen
2. Artikelen waarvan de labels verwijderd zijn
3. Die gewassen zijn
4. Die langere tijd gedragen zijn dan alleen even passen
5. Producten die gepast zijn met een slechte persoonlijke hygiëne zodat er geuren/huid e.d. in het product blijven hangen.


Download hier het retour formulier


Klantenservice | Verzending | Schoenen - kleding passen
U kunt het product passen zoals u dat in een winkel ook zou doen. Gebruik schone onderkleding of sokken voor een goede persoonlijke hygiëne. Voor het rondlopen in huis raden wij een zachte ondergrond aan zoals een tapijt. Verwijder niet de labels die in of op het product zitten totdat u zeker bent dat u het product wilt behouden.

Klantenservice | Verzending | Terugbetaling
Doorgaans storten wij binnen 2 werkdagen het bedrag terug op door u gebruikte betaalwijze. Het is niet mogelijk om dit te veranderen, dit doen wij voor uw onze veiligheid.
• Bij voorafbetaling via bank/giro wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel was betaald.
• Bij betaling via creditcard ontvangt u het bedrag op uw creditcardrekening. De overboeking zal zichtbaar zijn op uw volgende creditcardafschrift. Over de verwerkingsdatum van uw creditcard hebben wij geen controle.
• Bij betaling via iDEAL wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel was betaald.
• Als u een Klarna account gebruikt heeft crediteren wij de factuur na ontvangst van de goederen.

Klantenservice | Verzending | Afleveradres.
Het is mogelijk met uitzondering van de “Klarna” betaalwijze om een ander afleveradres in te geven. De verzendkosten worden dan ook aan het afleveradres aangepast. Dit kunt u doen in de bestelprocedure. U geeft dan een andere afleveradres aan dan het factuuradres in. Vanwege uw en onze veiligheid kunnen leveringen naar een ander afleveradres vertraging oplopen omdat wij hiervoor een extra controle uitvoeren.

Klantenservice | Verzending | Verkeerd product ontvangen
Indien U een verkeerd product ontvangt, wordt deze door ProntoXL omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 8 dagen na ontvangst contact op te nemen met onze klantenservice.
Als wij constateren dat wij een verkeerd product hebben verstuurd vergoeden we de verzendkosten van de klant om dit product terug te sturen.

Klantenservice | Garantie | Voorwaarden
ProntoXL levert uitsluitend merkartikelen met topkwaliteit, ProntoXL houd de dezelfde fabrieksgarantie aan als de merken voor hun producten voorschrijven. Hieronder vallen productie- en materiaalfouten, mits normaal gebruikt en goed onderhouden.
Garantie claims die niet in behandeling worden genomen:
• Als de schoen beschadigd is door een ongeluk. (als er bijv. iemand met noppen op uw schoen instapt)
• Onjuist gebruik (bijv. Met een FG schoenen spelen op een kunstgras AG ondergrond)
• Defecte veters en ritsen.
• Als het gaat om lak beschadigingen
• Overmatig transpiratie
• Geen of verkeerd onderhoud (bijv. u laat uw schoenen vochtig in een tas zitten)
• Reparaties waarvoor geen toestemming is gegeven door ProntoXL of de fabrikant

Klantenservice | Garantie | Garantieclaim
Als u van mening bent om een garantieclaim in te dienen vragen wij eerst om een aantal duidelijke foto’s en een omschrijving van de schade aan ons door te mailen. Hiermee hebben wij een beter beeld van de schade en kunnen u dan beter van dienst te zijn om een garantie claim in te dienen bij de fabrikant. Neem daarom contact op met onze klantenservice. Wij zijn om u te helpen.